onsdag 11 januari 2017

Yoga, affirmationer och ansiktsmask

Jag har ju under ett par-tre års tid varit rätt aktiv med yoga men det senaste halvåret har det varit lite si och så med det hela. För att få in rutinen igen hoppade jag med i en 30-dagarsutmaning hos YogaWorld och får nu dagligen en påminnelse via mail om att göra ett pass yoga. Finns en massa korta yogapass på deras Youtube-kanal som en kan köra om en inte har tid till att hålla på en längre stund. Helt perfekt! Även ett litet pass på en kvart känns mirakulöst vissa dagar. För att vara säker på att inte missa det ligger dessutom yogamattan konstant utrullad vid tv:n. Jacko brukar låna den ibland när inte jag använder den!

En annan del i att må bra är ju att ta hand om sig utifrån ens egna behov och önskemål. Att vara i den kropp en trivs med och känner sig hemma i. Personligen trivs jag bäst när innehållet i garderoben passar mig och det gör den inte helt nu (och jag har inte lust att köpa nytt med tanke på hur mycket pengar det har lagts på befintliga kläder). Därför deltar jag i Olga Rönnbergs ettårsutmaning där vi just nu arbetar mycket med hur en tänker. Igår skrevs det affirmationer för glatta livet och eftersom jag är så sjukt dålig på att tänka positivt om mig själv (och dessutom hade ett big melt down igår) var det en rejäl utmaning! I början kändes det helt hopplöst men så sakteliga kom det ena efter det andra och efter ett par timmar var jag klar. Det var en perfekt övning med tanke på att jag mådde så vansinnigt dåligt eftersom det fick mig att skifta fokus.

Köpte en spännande ansiktsmask på Lyko härförleden och passade på att prova den efter att jag hämtat ut den igår kväll. Kände mig synnerligen tjusig insmetad i den här svarta geggan! När den verkat i 30 minuter var det dags att dra loss den vilket var lite pilligt på vissa ställen men rätt kul samtidigt. Efteråt kändes det riktigt rent och skönt i ansiktet så jag anser mig vara nöjd med mitt inköp.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar