fredag 6 januari 2017

Trettondagsmys

Gårdagen spenderades i frisörstolen fyra timmar för min del. Fåfäng som jag är har jag extensions och det tar ju sin lilla stund när de ska sättas om kan man säga. Resultatet blev hur bra som helst, som vanligt. Kan inte minnas att jag lämnat Teresa en enda gång och varit missnöjd! Vi firar ju dessutom 20-årsjubileum i år, jag och min frisör :)

När jag var klar med håret mötte jag upp Micke på Nelly´s där vi käkade varsin kycklingsallad och tog ett glas rött innan det var dags att se Rogue One: A Star Wars story. Sjukt bra tyckte jag i alla fall! Kvällen avslutades sen med ett (okej två) glas på Pitcher´s innan det var dags att åka hem till los kids. Det är galet lyxigt att ha vuxna - på gränsen till vuxna barn när man vill hitta på något på tu man hand för det finns alltid någon som ställer upp och passar lillasyster.

Idag tog vi en långpromenad med vovvis i det fina vädret. Kallt och klart och nästintill vindstilla, precis som jag vill ha det. Lite snö hade ju i och för sig inte skadat men bor man i Skåne är det en något sällsynt vara! Resten av dagen/kvällen kommer förmodligen spenderas i tv-soffan. Rätt gött ju, och det är På spåret ikväll vilket vi inte gärna missar!


Wihooo matte! Vänta på mig!


Vackert väder...


...och öppet landskap.


Trevlig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar