tisdag 7 mars 2017

Vab

Jaha, så var det dags för lillhönan att bli sjuk. Jag som för en gångs skull hade sett framemot att få en hel månad utan frånvaro! De månaderna har ju varit jävligt sällsynta i och med mina blödningar. Hur som helst, tösabiten har ont i örat, äter dåligt och är allmänt hängig, och klängig ❤ Får se hur det står till imorgon om jag kan få jobba på eftermiddagen eller det är alldeles för bedrövligt! 

Jag har i alla fall passat på att läsa två av mina nya böcker idag. Midnattsflickor av Jonas Moström som var den tredje delen om psykiatrikern Nathalie Svensson som är expert på psykopater, i Uppsala. Lagom spännande och tämligen lättläst. Därefter blev det Bambi av Kallentoft och Lutteman, betydligt obehagligare än ovan nämnda bok, och det gick av bara farten att läsa den när jag hade börjat! Den handlade om en polisutredning av en fruktansvärd drog som gör att man mördar av kärlek(!) och dessutom om kriminalinspektören Zack Herrys liv som får sig en jäkla känga! Vill man ha ett lyckligt slut är denna inte den första jag rekommenderar. Slutet lämnade mig lite funderande. Även denna var tredje delen i en serie men jag har inte läst någon av de tidigare. Misstänker starkt att det kommer fler och då får jag nog fortsätta läsa... Tummen upp för båda böckerna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar