söndag 5 mars 2017

Hovs hallar

För fjärde året i rad åkte vi i fredags till Hovs hallar och har spenderat helgen där. Jag älskar att åka dit eftersom där finns det inga måsten. Om man åker på en weekend i en stad ska man hinna så mycket. Shoppa, sevärdheter, ut och käka, kanske någon form av konsert och så vidare. Jag uppskattar det också såklart, massor, men att få komma ut och bara vara i naturen, äta god mat och basta lite eller bada badtunna, och bara ta det lugnt är ju rena balsamet för själen! Jag är så glad att vi har hittat vårt speciella guldkorn i Hovs hallar och att min man älskar det lika mycket som jag ❤ I år fick dessutom Jacko följa med.

 

När vi kom dit i fredags var det middag direkt i princip eftersom undertecknad var halvt utsvulten! Det serverades spickeskinka med fröknäcke till förrätt, halstrad röding med smörsås och kokt potatis till varmrätt och chokladfondant till efterrätt. Mätta och glada gick vi tillbaka till rummet och såg finalen av På spåret och drack bubbel bara för att vi är så bra! 

 

På lördagen tog vi en lång promenad efter en stadig frukost. Två timmar var vi ute och gick, och vi såg till och med två sälar. Det är så fin natur och jag njuter så av att vara vid havet. 

 

 

 

När vi kom tillbaka till rummet däckade lilla vovven i sängen och mannen och jag gick och bastade en stund. Därefter somnade även mannen men jag passade på att läsa ut Sekten som återuppstod av Mariette Lindstein. En obehaglig historia men absolut läsvärd. 

 
Trött vovve!

 
Redo för bastun!! 

På kvällen serverades det Skagenröra på kavring till förrätt, oxfilé med potatispuck och murkelsås till varmrätt, och créme brulée till efterrätt. Gud vad jag älskar mat! Det är så gott! Njöt till fullo och sedan tog vi tidig kväll och tittade lite på Johan Glans innan vi somnade. 

 
Älskar utsikten!

 
...och denna man ❤

En skön helg är nu till ända och imorgon är det tillbaka till verkligheten och jobb igen. Veckans lektioner kommer innefatta Pans labyrint och ett besök på Dunkers bland annat. Blir nog bra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar