fredag 3 februari 2017

Äntligen helg igen!

En ska ju inte klaga egentligen, jag har ju trots allt ett jobb jag tycker om att gå till, med trevliga elever och kollegor. Men. Det är onekligen jävligt gött när det är helg. Inte en massa måsten utan mest glida runt i mysbrallor och gör det som faller en in. Inte träffa en massa folk och aktivera sig hela tiden, det orkar jag inte. Känner mig lite som Ferdinand under sin korkek, trivs bäst hemma "...där jag kan ha det lugnt och skönt..." och läsa mina böcker. 

Det är så skönt att ha kommit till den insikten att jag behöver varva ner från omvärlden för att orka. Jag tycker absolut att det är jättekul att träffa folk men för att ladda batterierna behöver jag vara ensam (nä, jag slänger inte ut familjen, jag isolerar mig lite i mig själv) eftersom att vara i ett socialt sammanhang dränerar mig på energi. 

Nu ska jag mysa vidare med min bok. I januari blev det tio lästa böcker och i februari har jag klämt två hittills! Just nu läser jag en mysig feelgood-roman av Jenny Colgan. Det lilla bageriet på strandpromenaden heter den och handlar om att börja om på nytt. Jag gillar den skarpt. 

Trevlig helg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar