torsdag 16 februari 2017

Thermablate

Igår var det äntligen dags att göra min Thermablate som förhoppningsvis ska göra att mina blödningar minskar. Om de inte gör det kommer jag att bli knäpp! 

Ingreppet skulle utföras på dagkirurgin och jag hade fått tid halv två, av olika anledningar dröjde det dock till kvart över tre innan jag fick komma in och byta om och krypa ner under värmefilten en stund innan det var dags att rullas in på operation och sövas.

 

Själva ingreppet går ut på att man bränner bort livmoderslemhinnan med en ballong som fylls med varm koksaltlösning. Det tar inte speciellt lång tid och ungefär kvart i fem väckte de mig när de rullade in mig på uppvaket. 

Sen var det inte så trevligt längre... jag trodde att jag skulle piggna till rätt snabbt och att det inte skulle kännas så mycket men jag hade världens förlossningssmärtor och fick en massa morfin vilket gjorde att jag mådde sjukt illa. Försökte dricka kaffe och äta men icke sa Nicke. Det slutade med att de tvingade mig att dricka cola för att jag skulle få i mig socker och pigga på mig. Jag som avskyr läsk! Men det hjälpte ju så pass att jag kunde åka hem i alla fall. 

När jag väl kommit hem låg jag på soffan och gled ut och in i dimman hela kvällen. Smärtorna och illamåendet har sen hållit i sig fram till tre i morse då det började lugna sig och nu är jag mest öm och lite trött fortfarande. Ska mest hänga på soffan och ta det lugnt idag med andra ord. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar