onsdag 24 juli 2019

Semestertripp med utmaning

Så har vi spenderat en vecka på Sunwing Family i Makrigialos. Hotellet är jättefint, maten är supergod, vädret är toppen men herre min je så uttråkad jag är! Det finns liksom inget mer att göra än att ligga i en solstol om man inte vill hyra en bil. 

Jo en sak finns och det är Pefki-klyftan. 7 km (enkel väg) och 495 höjdmeters promenad (och lite klättring och krälning på sina ställen) från Makrigialos och upp till Pefki. En fantastisk upplevelse! Jag provade första gången i söndags men blev lite osäker på var jag skulle på ett ställe och vände om och gick på vägen en bit istället. Fick därmed ihop höjd och kilometrar men kom inte hela vägen fram till Pefki. Så, när jag kom hem fick jag ju googla lite och tada, då hittade jag lite mer info så igår packade jag väska med vatten och lite att tugga på och provade igen. Denna gång med lyckosamt resultat. Sjukt cool upplevelse med lite pirr i magen på sina ställen med tanke på att jag är en liten fegis! Väl uppe kände jag mig dock som Superwoman! Så vacker natur och utsikt på vägen och kul med lite lagom utmaning att ta sig an. Rekommenderas till alla som vill ut och röra lite på sig på semestern. Se dock till att gå tidigt på morgonen, jag gick strax efter sex, för det blir varmt och tar en och en halv timme upp. Sen ska man tillbaka också, jag valde dock landsvägen tillbaka men man kan ju ta samma väg som upp om man vill ha mer utmaning 😊. Vatten och kanske lite proviant för att höja blodsockret är också ett måste att ha med. Sen är det bara att njuta! 






























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar