måndag 15 juli 2019

Resultatet av rastning av rastlös make

Måndag och mannens andra semestervecka. Jag gav mig ut på en blandad gå- och springrunda i morse och när jag kom hem började mannen fråga vad vi skulle göra idag och rabbla förslag. Personligen hade jag kunnat tänka mig att bara slappa men efter lite resonerande fram och tillbaka och kollat av med lillhöna vad hon kände för, bestämde vi oss för att åka och titta på parasoll och svänga inom mor och far för en kopp kaffe. Sagt och gjort, off we go. Först mot Bauhaus där jag dels hittade en trädgårdsslang på vinda som jag bestämde att vi behöver (just nu ligger trädgårdsslangen i en hög bara...), och sen även en batteridriven häcksax som jag också bestämde att jag behöver. Parasoll fanns också men det som i så fall var aktuellt kostade typ 5500:- så vi bestämde oss för att kolla i Ekeby möbelaffär också.

Praktiskt nog passerar man hålan mellan dessa butiker så det blev kaffe och macka hos mor och far, vilket satt himla fint då.

Väl i Ekeby hittade vi ett betydligt billigare parasoll som motsvarade det vi var ute efter, men sen kom ju undertecknad på att det var det där med någon form av snygg solstol till altanen... Well... Resultatet blev både solstolar, bord och dynor utöver parasollet... så nu tror jag att hemmet är komplett. Kanske?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar