onsdag 28 december 2016

Terapipromenad

Det här med att ha väldigt höga krav på sig själv kan absolut ställa till det för en emellanåt. Efter flera omgångar i utmattningsdepressionsträsket är jag således numera väldigt mån om mitt mående och vad jag behöver göra för att funka och må bra. Dagsljus är en viktig komponent och likaså att röra sig, därför passar jag på att promenera och springa mitt på dagen så mycket som möjligt nu när det är jullov. Tur att jag dessutom har världens bästa sällskap (även om jag får övertala honom lite emellanåt).

Idag tog vi en promenad ner på Råå där Jacko fick springa lös en stund. Första gången på stranden sedan han kom till oss och det kändes som att han tyckte det var väldigt roligt! Extrabonus (i Jackos värld) var att det fanns en massa fågelbajs på stranden som man kunde rulla sig i! Inte lika uppskattat av mig och effekten av att rulla sig i bajs blev en dusch när vi kom hem vilket inte var uppskattat av Jacko! Elaka matte! Fast jag tror att jag steg på pluskontot igen när han fick kalvsylta efter duschen :)




 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar