onsdag 20 mars 2019

Mot nya äventyr!!!

Så är det klart. I juni flyttar familjen H till nytt hus på andra sidan stan. Högt i tak, köksö, härlig trädgård och närmre havet är bara en del av det som gjorde att vi föll för huset, och varje dag sitter jag och funderar och drömmer om hur vi ska möblera och vilka möbler vi ska behålla och vad vi måste göra av med. En vägg i hallen och M:s rum ska målas om, och ett badkar ska in i mitt och M:s badrum. I övrigt är det bara att flytta rakt in och leva! Jag och min man har alltså äntligen skaffat ett gemensamt hus, ett hus som är vårt. Det betyder så mycket för mig och fyller mig med så mycket glädje och lycka.



Försäljningen av vårt nuvarande hus gick också snabbt och lätt (även om jag tyckte budgivningen gick för långsamt...). Vi hade mellan 40-50 spekulanter (!) på visningar on-fre förra veckan och i måndags skrev vi papper med en liten familj om snart fyra personer. Jag är så glad att allt rullat på så lätt. Den sista detaljen att få överstökad är besiktningen och den görs på måndag. Sen kan jag börja packa! Varför vänta liksom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar