söndag 21 maj 2017

Sköna söndag!

Äntligen är vi helt klara med trädäcket! Som vi slitit med det de senaste helgerna... Förhoppningsvis levereras vårt utekök i veckan och sen är vi redo för sommaren! Ja, kanske köpa en soffa också, och min hängmatta! Den får vi inte glömma! 

 

Det har varit ett par relativt aktiva veckor i övrigt med Springtime, frisörbesök och date med mannen förra fredagen, löpträning med Mladen och Björn i veckan och skaffat gymkort på Actic igen, och lyckats träna ett par dagar veckan som gick. Jobbmässigt blir det lugnare och lugnare då jag bara ser till att försöka lyfta de som går att lyfta från ett lägre betyg till ett högre nu, och med enbart åtta vanliga skoldagar kvar känns det rätt behagligt. Till och med så att jag kunnat börja filosofera över nästa läsårs kurser och planering lite redan. Nästa år fortsätter jag som förstelärare och arbetslagsledare och kommer att undervisa alla teknikelever i svenska. Det ska bli lite trevligt med omväxling och inte ha alla åk 1 elever i svenska ännu ett år. 

Men först ska jag banne mig ha ett härligt sommarlov! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar